Pages

31 Ağustos 2014 Pazar

Çin, kendi işletim sistemini geliştiriyor..

Uzun süre boyunca ürün kopyalama metoduyla alternatifler üreten ve uygun fiyat avantajıyla birçok pazarı ele geçiren Çin, her zaman kapalı kutu olmayı başarmış bir ülke. Microsoft‘un Apple‘ın ve Google‘ın yazılımsal alanda Dünya’ya yayılma eğilimine her zaman şüpheyle yaklaşan ve bu firmaların yazılımlarını temkinli kullanan Çin, Xinhua haber ajansının aktardığı bilgilere göre kendi işletim sistemini yapmak için çalışmalara başladı.


Ekim 2014′te gözler önüne serilmesi beklenen Çin’in milli işletim sistemi, önce masaüstü bilgisayarlar için kullanılacak. Önümüzdeki yıl ya da ondan sonraki yıl içerisinde tüm bilgisayarlarında bu işletim sisteminden faydalanmak isteyen Çin, anlaşılan o ki güvenlik konusunda işleri sıkı tutmayı ilk hedef haline getirmiş durumda.

Çin’in işletim sistemi geliştirme ekibinin başındaki isim olan Ni Guangnan, Çin Hükümeti’nin son hamlelerinin büyük bir fırsat oluşturduğunu belirtiyor. Yaptığı açıklamada “Google, Apple ve Microsoft ile savaşabileceğimiz ortamın sağlanması, başarıya giden yoldur.” şeklinde konuşan Guangnan bu konudaki merakımızı körüklüyor. Bakalım Çin’in işletim sistemi ortaya çıktığında bu yazılımı görebilecek miyiz.


1 yorum:

Adsız dedi ki...

Şu windowsa rakip artsada ya kurtulsak yada geliştirse kendini artık

Yorum Gönder