Bu kaygıları anlamak hiç de zor değil. Kurumsal hesapların teslim edildiği gençlerin atacağı her yanlış adım marka itibarına ciddi zarar verebilir. O yüzden sosyal medya yönetimi uzmanlıkları ve yetkinlikleriyle ön plana çıkan ajanslara verilmeli ve tekrarlayalım, onlar genç!
Bugün milyonlarca kişiye ulaşabilen sosyal ağların kuruluş tarihlerine bakalım:
- Facebook: 2004
- Twitter: 2006
- Linkedin: 2002
- Youtube: 2005
- Instagram: 2010
- Pinterest: 2010
Yahoo MIRC’de chat yapan, ilk blogları kuran çocuklar sosyal medyanın ilk fenomenleri
Sosyal medya yönetimi ilk gündeme girdiğinde ajanslarda yaşanan durum tam olarak buydu aslında. Bu işi kim yapacak? Kıdemliler için bir angarya gibi görülen sosyal medya yönetimi işi aslında tam anlamıyla stratejik planlama ve organizasyon süreçleriyle birlikte düşünülmek yerine bir moderasyon sorunu gibi algılandı. Bu karanlık ve bilinmeyen suya girmek istemeyen kıdemliler de sosyal medya yönetimini stajyer elemanlara bıraktılar ve arenadan çekildiler. Genç reklamcılar bu bilinmeyen sularda kimi zaman yollarını kaybetseler de kendilerini geliştirdiler, dünya trendlerini takip ettiler, sosyal ağlarda etkin ve verimli pazarlama stratejileri geliştirmeyi başardılar. Kısacası “sosyal medya olayını” gençler anladı.
Çocukluğunda henüz çok yeni olan internetin başına geçip Yahoo MIRC’de chat yapan, ilk blogları kuran çocuklar sosyal medyanın ilk fenomenleri de olmayı başardılar. Daha da önemlisi kendileri gibi sosyal medya konusunda çalışmalar yapan kişilerle bir araya gelip ciddi ciddi projeler ürettiler. Günümüzün sosyal medya ekipleri her biri alanında donanımlı, algıları açık genç reklamcılardan oluşmaya başladı.
Halihazırda sosyal medyaya yön verenlerin çoğu genç ve kimi markalarla ajanslar için bu kişilere uzman, direktör, yönetici gibi unvanların verilmesi büyük yanlış gibi görülse de bu kadar yeni bir mecrada “uzmanlık” kavramının da yaştan öte bir deneyimle değerlendirilmesi gerektiği su götürmez bir gerçek. Klasik reklam tekniklerini de bilen, sosyal medya çalışmalarını bütünlüklü bir stratejik plan olarak gören ve sosyal medya çalışmalarını buna göre yönlendiren bir ekip, sosyal medya yönetiminde uzman olarak değerlendirilebilir. Bu alanda boy göstermek isteyen tüm şirketlerin de karşılarında “çoluk çocuk” görmeye alışmaları gerekiyor. Çünkü “gençler” biliyor!
0 yorum:
Yorum Gönder