Pages

31 Ağustos 2014 Pazar

Markaların Tumblr Stratejisi Ne Olmalı ?

David Karp tarafından kurulan ve sosyal ağ ile blog kavramlarını bütünleşik hale getiren Tumblr, dünya çapında 200 milyona yakın kullanıcıya sahip. Kullanıcıların, kişisel bloglarındaki gönderiler, kendilerini takip eden diğer Tumblr kullanıcılarının Dashboard’una düşüyor ve bu yolla içeriklerin okunma sayısı arttırıldığı gibi Tumblr’ın retweet benzeri bir özelliği olan “reblog” sayesinde bir anda yüz binlerce kişi tarafından görünür kılınabiliyor.

Henüz çok yaygın olarak kullanılmıyor olsa da Disney, Coca Cola, Vans, Apple, Adidas, Glamour, Barbour gibi bazı çok uluslu büyük şirketler ve markalar, Tumblr’ın gücünü keşfetmiş durumda. Aylık 15 milyar sayfa gösterimi ve 7 milyonu ülkemizden olmak üzere, 120 milyon tekil ziyaretçi sayısına sahip site, yakın bir zamanda Yahoo!’nun da ilgisini çekmiş olacak ki, şirket 1.1 Milyar Dolarlık bir satın alma gerçekleştirerek siteyi bünyesine dahil etti.

Türkiye’den 14-24 yaş arası gençler arasında azımsanmayacak bir kullanıcı sayısına sahip. Henüz ülkenin herhangi bir önemli markası tarafından keşfedilmemiş olması ve hedef kitlelerini gençlere yönelik olarak belirleyen onlarca büyük Türk firması için bu zamana kadar görmezden gelinmiş olması, ilk hamleyi yapmaya cesaret edecek markayı, kesinlikle bir adım öne çıkaracak.

Markaların sosyal ağlardaki rekabetçi ortamının Facebook, Twitter ve Instagram’dan ibaret olduğu ülkemizde, genç hedef kitleye yönelik bir çalışma yürütmek isteyen yenilikçi ve öncü markalar için kusursuz bir deneyim sunabilecek Tumblr’ı gözardı etmemesi gereken markaların faaliyet alanları şöyle sıralanabilir:


  • Bakım ürünleri
  • Genç giyim
  • Ayakkabı
  • Telekomünikasyon şirketleri
  • Sıcak soğuk içecek
  • Çikolata ve atıştırmalık
  • Saat
  • Takı
  • Mobil Uygulama


Bugüne kadar yeterince değerlendirilmemiş olmasına karşın, pazar araştırmalarını ve hedef kitlelerini doğru bir şekilde tespit etmiş bir avuç markanın gözünden kaçmayan Tumblr, ülkemizde de her geçen gün markaların sosyal medya çalışmalarında yer almaya bir adım daha yaklaşıyor. Markalara ise bu süreçte geleceği düşünmek ve gerçekten kime satış yapmak istediklerinin kararını vermek düşüyor.

0 yorum:

Yorum Gönder