Çinli Xiaomi, yerel pazarın dışına açılarak Asya genelinde başarı
yakaladı. Üretici, bu başarısını yabancı pazarlarda ısrarla takip ettiği
reklam çalışmalarına borçlu.
Yabancı pazarlara sunulacak akıllı telefonları ilk etapta çok kısıtlı
sayılarla satışa sunan Xiaomi, bu taktiğinin karşılığını yüksek marka
tanınırlığı elde ederek kazanmayı başarıyor. Dünyanın en ünlü akıllı
telefonlarından biri haline gelen markanın son vukuatı da, bugün
Hindistan’da yaşandı.
Xiaomi Redmi 1S, üreticinin Hindistan’daki satış ortağı Flipkart’ın
internet sitesinde 5,999 Rupi (yaklaşık 99$) fiyat etiketiyle satışa
sunuldu ve tam tamına 4,2 saniyede tamamıyla tükendi. Satışa sunulan
40.000 adetlik Redmi 1S’in göz açıp kapayıncaya kadar bitmesine tepki
veren Hintlilerin şirketin Facebook hesabını mesaj bombardımanına
uğrattığı söyleniyor.
Hintlileri çok da suçlamamak lazım. Qualcomm Snapdragon 400 çipsetli,
720p kalitesinde 4,7 inç IPS ekranlı, 8 megapiksellik arka kameralı bir
cihazı yalnızca 99$’a satın alma şansı, hele ki Hindistan gibi
gelişmekte olan bir ülke için gerçekten de yabana atılacak bir fırsat
değil.
3 Eylül 2014 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder